poniedziałek, grudnia 31, 2007

Patrzyłem na ceny laptopów na Walmarcie, za 1400PLN można kupić sensownego Acera (pod warunkiem, że ktoś go potem z USA do nas przeszmugluje). Sprawdziłem hasło Acer w angielskojęzycznej wikipedii i wobec wcześniejszej wiedzy wychodzi na to, że:
  • Acer jest 3. największym na świecie producentem sprzętu komputerowego
  • W Europie bywa na 1. miejscu w sprzedaży laptopów
  • BenQ do niedawna był pododdziałem Acera
  • AU Optronic - największy producent najlepszych LCD na Tajwanie to połączony oddział Acera z Quanta Display Inc.
  • ALi nadal działa (ULi sprzedane NVidii to tylko wydzielony pododdział)
  • Sun Microsystem na płytach głównych stacji roboczych ma chipy ULi.
  • Kamery wsadzane do Asusów - BisonCam robi ALi.
  • AOpen nadal działa (podobno jest słynne z płyt głównych z mobilnym Celeronem, w Polsce takie płyty można kupić od Abita) i należy do Acera
Przed świętami jeden facet z najlepszego i największego sklepu komputerowego w Polsce, co mają punkt w CH Reduta przy Jerozolimskich, 
powiedział mi że Acer Aspire 3680 to była wyjątkowo udana seria. Tu przypomnę, że za
2k PLN dostawało się dobrej jakości LCD 14.1'', dysk od normalnej firmy WD Caviar 5400rpm 8MB cache, Atherosa z SignalUp (SignalUp = metalowe częsci obudowy działały jako antena,
w KNetworkManagerze widziałem będąc w domu ponad 20 sieci, w tym banków z odległego
ze 200m ode mnie pasażu handlowego). Do tego był Celeron z TDP 26W, który w zasadzie
nie powodował włączania się wentylatora.

Ma ktoś do zaproponowania jakąś alternatywę w tym samym segmencie cenowym?
Jakoś nie widzę.

0 komentarze: