niedziela, stycznia 13, 2013

Auris 2013


Zegary przy kierownicy w stylu Volkswagena, miłe białe i niebieskie podświetlenie. Deska rozdzielcza ma prawie pionowy kąt nachylenia, jest w jednej płaszczyźnie. Drążek skrzyni biegów jest w normalnym miejscu, nie jest podniesiony, konsola środkowa nie oddziela już kierowcy od pasażera, przez co prawe kolano nie jest w nią wciśnięte. W nowym Aurisie z przodu jest odczuwalnie więcej miejsca. Materiały są dobrej jakości. Opcje wyposażenia doganiają Volkswagena.


Bagażnik ma 6 litrów więcej, ale wizualnie wydaje się być mniejszy przez to, że ma półkę do przykrycia rzeczy, które nie muszą być widoczne codziennie. Linia okien jest pociągnięta wysoko, bagażnik nie ma dużej głębokości, jest łatwiejszy do załadowania i wyładowania.


Automatyczne lusterko fotochromatyczne dostępne jest tylko w najwyższej wersji wyposażenia za ponad 80 tysięcy złotych. Tylna szyba jest mała, co skutkuje słabą widocznością do tyłu. Lusterka boczne są małe. Koniecznością będzie używanie czujników parkowania (przód + tył) lub kamery cofania (obraz wyświetlany na ekranie radia/nawigacji). Tylna kanapa jest duża i wygodnie się na niej siedzi.



Samochód nie ma nowych silników, jedynie są one dotuningowane tak, aby zmniejszyć zużycie paliwa. Silnik benzynowy 1,6 litra 132KM nie poraża dynamiką, ciąg przyśpieszenia czuć właściwie tylko na trójce. Przełożenia skrzyni biegów są dobrze dobrane, silnik jest elastyczny. Nowy Auris jest odrobinę lepiej wygłuszony od poprzednika, ale nadal nie jest to wysoki standard Volkswagena Golfa. Modele z topowymi silnikami mają tylne zawieszenie wielowahaczowe i daje się to odczuć - jazda jest komfortowa, nie czuć bujania, zawieszenie nie jest też za sztywne. Auris ma dobre hamulce. Wspomaganie kierownicy działa przyjemnie, auto jest bardzo skrętne. Bardzo udany samochód rodzinny. Czekamy na premierę hybrydy w kwietniu 2013, która ma mieć tryb sportowy - aż żal, że samochód o takim dynamicznym wyglądzie nie ma odpowiednio żwawego silnika.

Nowy Auris jest produkowany w Wielkiej Brytanii. Stary nadal będzie wytwarzany w Turcji i sprzedawany z silnikiem benzynowym 1,33l jako Auris Classic.

0 komentarze: