Golf VIII 1.6 TDI 110KM BlueMotion (Technology) to całkiem rodzinne auto. Środek ciężkości w odpowiednim miejscu, z tyłu nie ma belki skrętnej tylko wahacze, zawieszenie komfortowe - nie buja ani nie jest za twarde. Bagażnik 380l. O 30l więcej ma Skoda Rapid Spaceback, a o 170l więcej ma Skoda Rapid sedan. Wejdą dwie duże walizki 20kg. Po zdjęciu półki bagażnika, z ograniczeniem widoczności przez tylną szybę wejdzie też wózek spacerówka. A teraz o spalaniu: autostrada 100-120km/h w zakresie 3.9-4.2l/100km, 140-160km/h w zakresie 4.8-5.2l/100km, miasto 5.2-6.5l/100km (w zależności ile samochód jest na postoju z włączoną klimą w upalny dzień 35C). Przy prędkości 70km/h i płynnym ruchu auto potrafi spalić 3.3l/100km. Silnik w mieście jest elastyczny. Przy aktywowanym Start&Stop i Hill Assist, jeśli go niechcący zadusimy to sam się odpali. Start&Stop działa szybko, poniżej 1s od wciśnięcia sprzęgła. Auto żwawo przyśpiesza na dwójcie, trójce i przy odpowiednich obrotach na czwórce i piątce. Wyprzedzanie na autostradzie w zakresie 100-140 przebiega bezpiecznie. Powyżej 160km/h auto jest głośne i dalej rozpędza się bardzo wolno, ale nie jest to silnik zaprojektowany do takiej jazdy. Maksymalny moment obrotowy 250Nm jest dostępny od 1500 do 3000 rpm. Golf ten w Niemczech dostępny jest też jako po prostu BlueMotion, co oznacza, że nie tylko silnik ale cały samochód jest zoptymalizowany do ekonomicznej jazdy. Wtedy spalanie w mieście, poza miastem i średnie wynosi według producenta: 3.9, 3.2, 3.4l/100km. Średnia emisja CO2 to deklarowane 89g/km. Auris Hybrid deklaruje: 3.5, 3.5, 3.6l/100km, 82g. Chyba wolimy diesla, prawda?
niedziela, sierpnia 21, 2016
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz