Chmura na kryzys
Producenci drogiego pudełkowego oprogramowania powinni przy drugiej fali kryzysu zauważyć następującą rzecz: klientowi zaciskającemu pasa nie będą w stanie sprzedawać swoich produktów tak jak do tej pory. Poza tym klient będzie uciekał od modelu licencyjnego per CPU w wirtualizację (drastyczny przypadek: w VMWare ESXi 5 można stworzyć maszynę z 1 podstawką procesora i 16. rdzeniami - i zainstalować na niej Windows Server Standard Edition). Jedyną szansą na sprzedaż może być subskrypcja w modelu Software-as-a-Service. Przy atrakcyjnych cenach dostosowanych do wielkości użycia oprogramowania można też powalczyć o mniejszych klientów. Trzeba myśleć jak Warren Buffet - widzieć zagrożenia ale też i szanse. I być zwinnym.Ile kosztuje miesięcznie 30 komponentów Tibco w ramach Silver public (5 centów za 1h)? 3 600 zł + opłaty za Amazon EC2 (podobne koszty).
0 komentarze:
Prześlij komentarz