Ponad 90% ankietowanych kupuje nieprzypadkowo (minimum kilka razy w roku, do kilku zakupów w miesiącu). Większe upowszechnienie zakupów online nie następuje, bo przez Internet nie można dokładnie obejrzeć i sprawdzić produktu oraz nie można wszystkiego kupić (choć na przykład zakupy spożywcze z dowozem oferuje Tesco) - uważa więcej niż 40%. Prawie 17% boi się oszukania przez nieuczciwego sprzedawcę. Około 10% woli nie udostępniać swoich danych osobowych, a 9% obawia się długiego oczekiwania na przesyłkę. Najczęściej kupowana jest odzież, obuwie, dodatki, sprzęt elektroniczny, akcesoria do domu i ogrodu (wszystkie kategorie ponad 40%). Prawie 24% ankietowanych zostało oszukanych przy zakupie przynajmniej raz (najczęściej: towar niezgodny z opisem lub uszkodzony, klient nie dostał towaru), ale tylko około 10% obawia się sposobu online robienia zakupów. W celu sprawdzenia wiarygodności sprzedawcy internauci czytają opinie innych użytkowników (ok. 60-70%) oraz regulamin sklepu (~47%). Ponad 23% konsultuje się ze znajomymi.
Dla kupujących w sieci najważniejsze są dokładne opisy i zdjęcia produktów, szybka dostawa i bezpieczeństwo transakcji (90% +). Ważne też są komentarze o produktach, informacje o siedzibie sklepu oraz duży wybór sposobów płatności. Prawie 84% trzyma się przy nowych zakupach sprawdzonego sprzedawcy, jeśli ceny i szybkość dostawy pozostają nadal atrakcyjne.
Ankietowani sprzedawcy zdają sobie sprawę przed strachem kupujących przed byciem oszukanym i brakiem możliwości przetestowania produktu online oraz że ważne jest wzajemne zaufanie (~60%). Sprzedawcy wiedzą, że ważna jest obsługa na wysokim poziomie, dokładne informacje o produktach oraz szybka wysyłka od momentu zamówienia, płatności.
piątek, marca 15, 2013
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz