czwartek, maja 26, 2011

E112

UKE zbadało połączenia na numer alarmowy 112.

"Prowadzone badania jakości i dostępności połączeń z numerem alarmowym 112 wykazały, że na całej trasie [Poznań-Warszawa] udało się zestawić maksymalnie 70,8 proc. poprawnych połączeń w sieci operatora ERA, 61,1 proc. w sieci operatora ORANGE, 47,2 proc. w sieci operatora PLUS i zaledwie 38,6 proc. w sieci operatora PLAY.

W czasie prowadzenia badań zauważono, że nie występuje tzw. "roaming" międzyoperatorski w przypadku braku macierzystej sieci - terminal dalej próbuje zestawiać połączenia z numerem alarmowym 112 we własnej sieci, mimo braku sygnału z sieci.

Część połączeń została odrzucona z komunikatem „SIEĆ ZAJĘTA", co może wskazywać na brak priorytetowania połączeń z numerem alarmowym 112. W czasie prowadzenia badań zauważono również komunikaty „NUMER ZAJĘTY" czego przyczyną może być zbyt mała liczba linii obsługujących numer 112."

0 komentarze: