wtorek, maja 17, 2011

Play



Play ma genialnie prostą ofertę na internet. Tego właśnie oczekują klienci: chcą internetu na rok (przy obecnej dynamice rynku 2 lata to za długo) i określonej liczby danych do ściągnięcia. Chcą wiedzieć ile płacą, bez jakichś wymyślnych promocji za złotówkę. Jasny i czysty układ. Czemu inni operatorzy nie mają takich ofert? Bo mają idiotów w marketingu i sprzedaży, którzy nie potrafią zrozumieć klienta. Ani też za bardzo nie chcą, bo prawdopodobnie indywidualne programy premiowe promują wykorzystywanie klienta.
W ostatnim roku liczba klientów Playa zwiększyła się prawie dwukrotnie. Play używa darmowego i otwartego Service Mix-a jako ESB/platformy integracyjnej. Zamiast używać Oracle RAC ma własne rozwiązanie HAJDBC. Pieniądze na IT wydają w bardzo przemyślany sposób, nie szastają nimi jak u innych operatorów. Play ma mniejszych dostawców IT, którzy nie traktują go jak dojnej krowy.



Zmniejszając koszty własne można oferować klientowi tańsze produkty. Klient nie jest idiotą, jest racjonalny i rozsądny, lubi prostą i jasną ofertę. Trzeba pamiętać, że według danych GUS tylko 5% Polaków zarabia powyżej 5000 zł brutto! Cena dla przeciętnego Polaka ma znaczenie, co widać na przykładzie dynamicznego wzrostu P4.

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

"... i określonej liczby danych do ściągnięcia." to mimo wszystko i tak czysta abstrakcja dla szarego, zwykłego (patrz informatycznego idiotę) klienta operatora.

jakub007 pisze...

Zgadzam się. Zwykły człowiek nie wie ile miesięcznie zużyje korzystając z Wirtualnej Polski, Onetu, Pudelka i słuchając online RMF FM. Rozwiązaniem byłby jakiś sprytny okres próbny.

Anonimowy pisze...

Wybór takich czy innych narzędzi informatycznych (Platforma Integracyjna czy Oracle RAC) nie są wg mnie problemem. Problem widzę raczej w BAŁAGANIE w IT, braku wizji architektury, braku odpowiedzialności za architekturę, dublowania funkcjonalności, sposobie prowadzenia projektów, biurokrację itd.

jakub007 pisze...

To też. Zgoda. A kto za to wszystko płaci? Klient.

Problem też jest w raportowaniu, które pokazuje, że wszystko jest zawsze cudnie i wspaniale. Im bardziej wewnętrznie uczciwa firma tym lepiej dla klienta.