Play
Play ma genialnie prostą ofertę na internet. Tego właśnie oczekują klienci: chcą internetu na rok (przy obecnej dynamice rynku 2 lata to za długo) i określonej liczby danych do ściągnięcia. Chcą wiedzieć ile płacą, bez jakichś wymyślnych promocji za złotówkę. Jasny i czysty układ. Czemu inni operatorzy nie mają takich ofert? Bo mają idiotów w marketingu i sprzedaży, którzy nie potrafią zrozumieć klienta. Ani też za bardzo nie chcą, bo prawdopodobnie indywidualne programy premiowe promują wykorzystywanie klienta.
W ostatnim roku liczba klientów Playa zwiększyła się prawie dwukrotnie. Play używa darmowego i otwartego Service Mix-a jako ESB/platformy integracyjnej. Zamiast używać Oracle RAC ma własne rozwiązanie HAJDBC. Pieniądze na IT wydają w bardzo przemyślany sposób, nie szastają nimi jak u innych operatorów. Play ma mniejszych dostawców IT, którzy nie traktują go jak dojnej krowy.
Zmniejszając koszty własne można oferować klientowi tańsze produkty. Klient nie jest idiotą, jest racjonalny i rozsądny, lubi prostą i jasną ofertę. Trzeba pamiętać, że według danych GUS tylko 5% Polaków zarabia powyżej 5000 zł brutto! Cena dla przeciętnego Polaka ma znaczenie, co widać na przykładzie dynamicznego wzrostu P4.
4 komentarze:
"... i określonej liczby danych do ściągnięcia." to mimo wszystko i tak czysta abstrakcja dla szarego, zwykłego (patrz informatycznego idiotę) klienta operatora.
Zgadzam się. Zwykły człowiek nie wie ile miesięcznie zużyje korzystając z Wirtualnej Polski, Onetu, Pudelka i słuchając online RMF FM. Rozwiązaniem byłby jakiś sprytny okres próbny.
Wybór takich czy innych narzędzi informatycznych (Platforma Integracyjna czy Oracle RAC) nie są wg mnie problemem. Problem widzę raczej w BAŁAGANIE w IT, braku wizji architektury, braku odpowiedzialności za architekturę, dublowania funkcjonalności, sposobie prowadzenia projektów, biurokrację itd.
To też. Zgoda. A kto za to wszystko płaci? Klient.
Problem też jest w raportowaniu, które pokazuje, że wszystko jest zawsze cudnie i wspaniale. Im bardziej wewnętrznie uczciwa firma tym lepiej dla klienta.
Prześlij komentarz